Muayene Teşhis

Pet Bakım ve Kuaför

Türlere özgü çeşitli uzunluklarda ve modellerde tıraş,tarama ve yıkama hizmeti haftanın belirli günlerinde profesyonel pet kuaför ve veteriner teknikerlerimizce yapılmaktadır. Randevu almak için telefon ile iletişime geçiniz

Etiketler

Diş Hekimliği

Ağız ve diş sağlığı insanlarda olduğu gibi kedi ve köpeklerde de oldukça önemlidir. Sağlıksız bir ağız yapısının birçok hastalığın (kalp, böbrek vb.) sebebi olabileceği unutulmamalıdır. Sağlıksız bir ağız yapısı kendisini çeşitli yollar ile belli eder. Bunlardan en önemlisi çok kötü bir ağız kokusudur. Daha ciddi problemlerde hasta olan tarafı kaşıma, tek taraflı yemek yeme, kanlı salya akışı, ağız ve çene bölgesinde hassasiyet, ateş, iştahsızlık ve zayıflama görülür. Özellikle ev yemeği ile beslenen köpeklerde ağız ve diş problemlerinin ortaya çıkma sıklığı daha fazladır ve daha erken yaşta ortaya çıkar.

Sıklıkla rastlanan ağız ve diş problemlerinin başında plak ve tartar oluşumu gelir. Plak denince; yemek artıkları, salya, bakteri ve ölmüş ağız mukozası hücrelerinin oluşturduğu ve dişlerin üzerini kaplayan ince tabaka akla gelir. Her yemek sonrasında dişler üzerinde plak oluşumu şekillenir. Diş üzerinde biriken bu plaklar zamanla kalınlaşıp sertleşerek tartara dönüşürler. Plak ve tartarlar diş etlerine temas ettiği için buralarda gingivit adı verilen diş eti iltihabına yol açarlar. Şiddetli gingivit durumlarında dişetleri koyu kırmızı renkte ve kanamalıdır. Dişetleri tartar ve iltihap nedeniyle hasara uğrar. Eğer bu aşamada tedavi uygulanmaz ise ya da tedavi için geç kalınırsa periodontal hastalık adı verilen ve dişi destekleyen dokuların iltihaplanması ile karakterize hastalık tablosu ortaya çıkar.

Tüm bu nedenlerden dolayı herhangi bir nedenle can dostlarınızı veteriner hekiminize götürdüğünüzde mutlaka ağız ve diş sağlığı açısından da kontrol edilmesini isteyiniz. Plak, tartar, gingivit gibi tabloların teşhisi hekim açısından oldukça kolay ve tedavisi basittir. Ancak periodontal hastalık, diş çürükleri ve diş apseleri gibi komplike vakaların teşhisi sakinleştirici yada anestezi uygulamayı gerektirebilir

Dahiliye

İç hastalıkları veteriner tıbbın tüm klinik branşlarına temel teşkil eder.Sağlık şikayetiyle gelen canlıların büyük çoğunluğunun problemleri iç hastalıklarının ilgi alanına girer. Kliniğimizde iç hastalıkları ile ilgili olabilecek şikayetlerin ayrıntılı değerlendirmesi ileri laboratuvar ve modern görüntülü tanı cihazlarının yardımıyla yapılmakta, hastalığın ilişkili olabilaceği organ ve sistemler belirlenmeye çalışılmakta, doğru  teşhis konularak hasta için en uygun tedavi şekli belirlenmektedir. Genel dahiliye ünitesinde tanı koyma çalışmaları yapıldığı gibi, tanısı konulmuş kronik dahili hastalıkların takibi de yapılmaktadır.

Geriatri ve Onkoloji

Kanser tedavisinin hayvan için en iyi seçenek olarak belirlenmesi çok zor olabilir. Güvenilir bilgiler veteriner, web kaynakları ve kanser tedavi uzmanları da dahil olmak üzere pek çok kaynaktan elde edilebilir.

Kemoterapi (anti-kanser ilaçları) sık sık hayvanlarda bazı kanser türleri kontrol etmek için kullanılır ve tek başına veya örneğin ameliyat veya radyoterapi gibi tedavilerin diğer türlerine ilave olarak kullanılabillir. Damar içi yolla ya da doğrudan tümör içine, (hap) oral yoldan verilebilir.

Kemoterapiyle birlikte kullanılabilen bir çok ilaç vardır. Mineral ve vitaminler antioksidan ilaçlar çok önemlidir. Bunların dışında kemoterapiyle birlikte bazı anti kanser türleri de kullanılır.

Aşı ve Koruyucu Hekimlik

Kliniğimizde yavru kedi ve köpeklerin ilk aşılanmaları ve yıllık aşılarının takipleri yapılmaktadır. Aşılama programı aşı takip kontrol sistemiyle hasta sahiplerimize mesaj olarak iletilmektedir.

Hasta Petlerin olduğu kadar sağlıklı petlerin sağlıklarını koruması için gerekli önlemleri almak ve çalışmalar yapmaktayız. Düzenli aşılama, petlerimizin viral hastalıklardan ve parazitlerden korunması için hayati önem taşımaktadır. Petlerimizin düzenli bir şekilde aşılanması, yaş ve fiziksel özelliklerine göre aşı takviminin belirlenmesi büyük önem taşımaktadır.