Üreme

Dişi Kedilerde Üreme

Dişi kedilerin ilk seksüel olgunluk yaşı?

Dişi kedilerin ergenlik çağı ( sexüel olgunluk ) çoğunlukla 6-15 ay arasındadır. Bu sürenin uzamasına etki eden faktörler şu şekilde sıralanabilir.

Hastalık
Beslenme
Irk farklılığı
İklimsel farklılıklar
Genetik faktörler

Dişi kedilerin en uygun çiftleşme yaşı ne zamandır?

Bizim bu konudaki tavsiyemiz sağlıklı bir erişkinliğe ulaşmış kedide genellikle 12 - 18 ay civarıdır.

Dişi kedilerin oetrus(Kızgınlık) dönemini nasıl anlarım?

Kedinizin kuyruğunun üst kısmına dokunduğunuzda hemen poposunu kaldırarak tepki verir ve çoğunlukla yumuşak sesler çıkarır .

Haraketlilik ve oyunculuk artar

Dışarı çıkma isteği fazladır

Sürekli yalanma ve temizlenme isteği vardır

Dişi kedilerin oestrus(Kızgınlık) döneminin süresi ne kadardır?

Dişi kedilerin oestrüs (kızgınlık) süresi ortalama 12 gündür.

İki oestrus dönemi arasındaki süre ortalama 3-4 aydır. Zaman zaman Hormonal bozukluklar, Hastalıklar, Stres, İklimsel faktörler gibi sebeblerden dolayı bu süre artabilir veya azalabilir.

Dişi kedilerin en uygun çiftleşme günü ne zamandır?

Oestrus döneminin her hangi bir günü olabilir.

Kedilerde gebelik süresi ne kadardır?

Kedilerde gebelik süresi ortalama 58-62 gündür.

Kedilerde bir doğumda yavru sayısı ne kadardır?

Yavru sayısı genellikle 1-5 arasında değişir.

Erkek Kedilerde Üreme

Erkek kedilerde ilk seksüel olgunluk yaşı nedir?

Erkek kedilerde ilk seksüel olgunluk yaşı 7- 11 aydır. Bu süre ırka, iklime, genetik faktörlere ve beslenmeye bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Erkek kedilerde ilk çiftleşme zamanı nedir?

Erkek kedilerde ilk çiftleşme zamanı genel olarak 11 – 12 ayları civarıdır.

Erkek kedilerde çiftleşme siklusu ne kadardır?

Erkek kediler için belirgin bir süre yoktur. Herhengi bir sağlık problemi yoksa her zaman çiftleşmeye hazırdır.

Erkek kedileri çiftleştirmeden önce dikkat edilmesi gerekenler.

Çiftleştirmeden önce veteriner hekiminize götürerek parazit ve genel sağlık kontrolünü yaptırınız.

Aşılarını tamamlatınız.

Çiftleşeceği dişininde kontrol altında ve sağlıklı olmasına özen gösterin.