Köpeklerde Uygulanması Gereken Aşılar

AŞI TAKVİMİ

Köpek Pansiyonu - Aşı Takvimi 1

DİSTEMPER (KÖPEK GENÇLİK HASTALIĞI):

Köpeğin solunum, sindirim , deri, göz ve sinir sistemine bulaşan son derece bulaşıcı ve çoğu kez ölümcül bir viral enfeksiyondur. Distemper aşılanmamış yaşlı köpeklere de bulaşacağı gibi yavru köpeklere de bulaşır. Aşı onun yegane koruma yöntemidir.

PARVOVİRÜS (KANLI İSHAL):

Belirtileri arasında ishal (ileri dönemlerde kanlı ishal ) yüksek ateş ve kusma olan ölümcül bir viral hastalıktır. Parvovirüs hiç belirti göstermeden yavru köpeklerde ani ölümlere neden olabilir. Aşı tek korunma yöntemidir.

Köpek Pansiyonu - Aşı Takvimi 2

ADENOVİRUS (BULAŞICI HEPATİT):

Yüksek ateş ,susuzluk,iştahsızlık,karın ağrıları,karaciğer hasarı ve kanamaya yol açan viral bir hastalıktır. Aşı tek korunma yöntemidir.

LEPTOSPİROSİS (SPİROKET HASTALIĞI):

Hasta hayvanların burun akıntıları, idrar veya salyaların teması ile yayılan diğer köpeklere bulaştığı gibi insanlara da bulaşabilen son derece bulaşıcı bir hastalıktır. Korunma aşı ile yapılmaktadır.

PARAİNFLUENZA (AKUT ÜST SOLUNUM YOLU ENFEKSİYONU):

Bu virüs üst solunum yollarında enfeksiyona neden olur..

Köpek Pansiyonu - Aşı Takvimi 3

BORDETELLA BRONCHİSEPTİKA:

Üst solunum yolları enfeksiyonuna neden olur.. Buhastalık çok bulaşıcıdır.Aşı tek korunma yöntemidir.

CORONAVİRUS:

Sindirim sistemine bağlı son derece bulaşıcı viral bir hastalıktır. Belirtileri arasında ishal,kusma,yüksek ateş ve dehidrasyon vardır. Korunma aşı ile yapılmaktadır.

Köpek Pansiyonu - Aşı Takvimi 4

KUDUZ:

Bütün memelilere bulaşabilen ölümcül bir merkezi sinir sistemi hastalığıdır. Kuduz kamu sağlığı açısından önemli bir tehdit olduğundan hayvanınızın bu hastalığa karşı aşılanmış olması kanuni bir zorunluluktur. Yeni doğmuş köpek yavruları, annelerinin sütlerinden hastalıklara karşı savaş veren antikorlar sağlarlar. Ancak bu antikorlar normal olarak 6-12 hafta dayanırlar,bundan sonra aşılar anne sütünün yerini almaktadır ve yavru köpeğinizin vücuduna az miktarda yapısı değiştirilmiş hastalık unsurları vererek onun hastalanmadan kendi antikorlarını yaratmasına uyarılır.

Aşılanmamış köpeğinizi aşı programı tamamlanıncaya kadar lütfen dışarıya çıkarmayınız. Çıkarmak zorunda kalırsanız kucağınızda çıkarınız. Aşıları yapılmadan ve tamamlanmadan aşılıda olsa başka köpeklerle kesinlikle temas ettirmeyiniz. Başka hayvanların dolaştığı yerlerde dolaştırmayınız. Veteriner Hekim kontrolü , lüzumlu koruyucu aşılama ve paraziter tedavilerini yaptırmanız hayvanlardan insanlara geçebilecek Zoonoz hastalıkların önlenmesi açısından önemlidir.

UNUTMAYINIZ Kİ KÖPEĞİNİZİN SAĞLIĞI KENDİ SAĞLIĞINIZ DEMEKTİR.

KÖPEKLER İÇİN AŞI TAKVİMİ

Köpek Pansiyonu - Aşı Takvimi 5